Mēs dzīvojam laikmetā, kurā pilnībā uzplaukusi tehniskā revolūcija. Cilvēki ir aizvien vairāk un vairāk atkarīgi no iekārtām un mašīnām, kuras tiek izmantotas katru dienu. Iespējams, ka tehnoloģijas ir attīstītas tiktāl, ka bez tām dzīve vairs nav iedomājama. Viena no pieprasītākajām informāciju tehnoloģiju iekārtām ir dators. Sabiedrība šo lielisko iekārtu ir iepazinusi pēdējo 30 – 40 gadu laikā. Tie ar gadiem paliek gudrāki, jaudīgāki, izmēros daudz efektīvāki. Tie padara mūsu dzīvi ērtāku daudzos jautājumos. Taču kā jau visiem labiem stāstiem, arī šim ir savas negatīvās puses. Mēs pietiekoši daudz laika pavadām pie datoru ekrāniem, ignorējot negatīvos aspektus, ko ir pierādījuši daudzi pētījumi. Apskaties un apdomā, kādi ir galvenie trūkumi, ilgstoši lietojot datoru.

1) Laika izšķiešana
Tici vai nē, bet ir cilvēki, kas patiešām pavada visu dienu pie datora ekrāniem, spēlējot video spēles. Piemēram Candy Crush Saga vai Zynger pokers ir spēles, kas var aizraut spēlētājus vairākas stundas no vietas, bezjēdzīgi pavadot savu brīvo laiku. Un ne tikai spēles notur cilvēku pie datora monitoriem – tāpat arī sazināšanās ar cilvēkiem, filmu skatīšanās tiešsaistē, ziņu lasīšana – tas viss aiztur datoru lietotājus no reālas dzīves baudīšanas. Dators, kā izklaides līdzeklis nav tas sliktākais variants, kā arī saziņa ar draugiem dažkārt ir labāka tiešsaistē nekā zvanot no mobilā telefona uz ārzemēm, bet tas, kam ir jāpievērš uzmanība – stundu skaitam, cik ilgi tas notiek. Limitē savu laiku pie datora, lai apvienotu ar citām dienas aktivitātēm.

2) Fizisko aktivitāšu trūkums
Tā kā datoru lietošana ir kļuvusi par visam parastu sabiedrības normu, cilvēki paliek arvien slinkāki un fiziski neaktīvāki. Āra aktivitātes, piemēram, pastaigas parkā vai sporta spēļu spēlēšana ir aizstāta ar ilgām virtuālām spēļu sesijām un interneta pārlūkošanu. Fizisku aktivitāšu trūkums var novest pie ķermeņa vispārīgas novājināšanās, var rasties liekais svars, un novest pie sirds saslimšanas slimībām. Pētījumi liecina, ka ilgstoša spriedze uz datoru monitoriem arī ietekmē redzes veselību.

3) Tendence izlaist ēdienreizes
Sēžot pie datora, cilvēki bieži vien aizmirst paēst vai niekojas ar mazām uzkodām. Taču maltītēm katru dienu ir jābūt sabalansētām un pilnvērtīgām. Ilgstoši sēžot pie datora, prāts zaudē laika izjūtu un apziņu, ka ir nepieciešams darīt citas svarīgas darbības, piemēram, jāpaēd. Tas ir neveselīgi, jo ķermenim ir nepieciešams uzņemt pārtiku noteiktā laikā, lai iegūtu enerģiju un saglabātu pareizu funkcionalitāti.

4) Nepareiza sēdēšanas poza
Ilgstoši izmantojot datoru, cilvēki aizmirst par nepieciešamo pareizo pozu, kādā ir jāsēž krēslā. Ja ķermenim nepieciešams ilgstoši atrasties pozā, kas nav ērta, var rasties sāpes. Visbiežākās sāpes ir galvas un kakla zonā, plecos, kā arī neatgriezeniski kaitēt mugurkaulam. Centies pēc iespējas biežāk sēdēt ar taisnu muguru, kā arī limitē laiku, ko pavadi pie datora. Ļoti nepateicīga poza ir sēžot ar portatīvo datoru gultā. Laikā, kad izmanto portatīvo datoru sēdus vai pat guļus pozā, tiek izdarīts liels spiediens uz kaklu un galvu, jo datora krānam nevajadzētu atrasties tik zemu. Tāpat arī pleci un mugurkauls ir vairāk izliekts uz priekšu, kas rada sāpes skausta daļā.

5) Neaizsargātība no kibernoziegumiem
Jo vairāk profilus tu veido dažādos sociālos tīklos, jo lielāka iespēja pastāv kļūt par upuri kibernoziegumā. Tiešsaiste ir bīstama vieta, kur tu vari nodot pāra daudz informācijas par sevi. Tavs privātums nav aizsargāts tik ļoti, kā vēlētos, tāpēc pārdomā, vai ir nepieciešams katrā saitē veidot savu profilu, vairākus e-pastus, un, pietam, likt vienādas paroles. Varbūt liekas, ka viena profila “uzlaušana” neko kaitējošu nevar izraisīt, taču, ja liksi visur vienādas paroles, hakeris var tikt klāt daudz svarīgākām lapām, par tavu Facebook kontu.