Gandrīz katrā uzņēmumā ir nepieciešamas tehnoloģijas, lai veiktu konkrētus uzdevumus. Tehnoloģijas ir mainīgas, tās arvien uzlabo, lai iegūtu lielāku darba efektivitāti. Darbinieki dienas beigas ir noguruši, bezspēcīgi, ar uzkrātu stresa līmeni, turpretī tehnoloģijas ir veidotas, lai darbotos nepārtraukti 24 stundas dienā, 7 dienas nedēļā. Darba vides tehnoloģijas ir datori, planšetdatori, kuros iekšā ir svarīgas programmas, kā grāmatvedības programmas, klientu pārvaldības lietojumprogrammas, kredīti (snabblån, smslån utan ränta), virtuālās tikšanās programmatūras un citas. Tehnoloģiju izmantošanai darbavietā ir savi plusi un mīnusi.

Teksta turpinājumā sīkāk aprakstīts, kādas ir lielākās priekšrocības, un ar kādiem trūkumiem jāsaskaras, lietojot informāciju tehnoloģijas ierīces.

Priekšrocības:

  • Uzlabo komunikāciju. Daudzi uzņēmumi izmanto dažādas biznesa komunikācijas tehnoloģijas, lai vieglāk sadarbotos ar klientiem vai kolēģi savā starpā. Darbinieki var izmantot dažādus saziņas līdzekļus, lai dalītos ar informāciju darbā. Piemēram, darbinieki no dažādiem departamentiem var izmantot teksta ziņas pakalpojumus vai video zvanu priekšrocību, saziņai konferenču laikā. Biežākais video saziņas līdzeklis kolēģiem savā starpā ir Skype.
  • Jaunas inovācijas mudina radošu domāšanu. Uzņēmēji var izmantot dažādas biznesa tehnoloģijas, lai radītu inovatīvas idejas, kuras var izmantot uzņēmējdarbības izaugsmei un tirgus paplašināšanai. Daudzi uzņēmēji piešķir prēmijas tiem radošiem darbiniekiem, kuri nāk klajā ar radošām idejām, saistībā ar jaunu tehnoloģiju ieviešanu. Darbinieki var izmantot interneta tehnoloģijas, veicinot uzņēmējdarbību tiešsaistē.
  • Uzlabo cilvēkresursu vadību. Cilvēkresursu pārvaldītāji var mainīt darba veidu, to vienkāršojot, ar tehnoloģiju palīdzību. Lai reklamētu vakances, tiek izmantoti sociālie tīkli. Mērķtiecīgiem kandidātiem ir iespēja pieteikt savu kandidatūru tiešsaistē, iesniedzot visus nepieciešamos dokumentus pielikumā. Šis process ietaupa laiku, kas būtu jāpavada daudzajās darba intervijās, lai atrastu labākos kadrus. Darba produktivitāte palielinās, ja cilvēkresursu vadītajam ir atvieglotāks darbs.
  • Ietaupa laiku. Tehnoloģijas var izmantot, lai automatizētu dažādus darba uzdevumus. Tehnoloģijas garantē lielāku efektivitāti un palielinās ražošanas apjomus. Datoru izmantošana darbā palīdz izvairīties no cilvēcīgām kļūdām, kas var rasties pārāk liela noguruma dēļ. Izmantojot datu bāzes, var vieglāk pārskatīt visus dokumentus un ātrāk piekļūt noderīgajai informācijai.

Trūkumi:

  • Novērš uzmanību. Ir daudz veidi, kā tehnoloģijas var atraut darbinieku no pienākumu veikšanas. Sociālo tīklu izmantošana darba vietā var izraisīt ilgu uzmanības trūkumu, kas kavē darba ražīgumu. Daži uzņēmumi ir nolēmuši bloķēt piekļuvi noteiktām tīmekļa vietnēm, piemēram, Facebook, Twitter un YouTube, jo tās rada neierobežotu uzmanības novēršanu.
  • Augstas uzturēšanas izmaksas. Tehnoloģiju iegāde ir dārga, taču vēl dārgāka ir to uzturēšana kvalitatīvā stāvoklī. Daudzi mazie uzņēmumi nevar atļauties maksāt par regulāru tehnoloģiju apkopi, tāpēc ir spiestas slēgt ikmēneša līgumus un īrēt tehnoloģijas iekārtas. Ja biznesa tehnoloģijas iekārtas netiek regulāri apkoptas, viņu ražīgums un process var samazināties.
  • Padara darbiniekus slinkus. Ņemot vērā, ka lielākā daļa uzdevumi ir automatizēti ar tehnoloģiju ieviešanu, darbinieki ir kļuvuši daudz slinkāki un tiem pietrūkst radoša domāšana. Pat paši vienkāršākie uzdevumi tiek risināti ar datora un speciālu programmu palīdzību, tāpēc nevar sagaidīt, ka darbinieki izpildīs grūtākus uzdevumus, ja pat vieglākos vairs nedara.
  • Negatīvi ietekmē darba attiecības. Darbinieki sazinās, izmantojot mobilos telefonus, īsziņas, e-pastus, virtuālos video konferenču rīkus. Šī tehnoloģiju komunikācija novērš reālo saziņu starp cilvēkiem. Saziņai savā starpā ir svarīga loma kolēģu vidū, veidojot labas darba vides attiecības. Darbiniekiem nav iespēja iepazīt vienam otru, ja viss notiek ar tehnoloģiju starpniecību. Darbinieki kļūst atturīgāki, egocentriski, viņi ierokas savā darbā, kas var kaitēt uzņēmuma iekšējai atmosfērai.