Cilvēki kļūst arvien atkarīgāki no tehnoloģijām, it īpaši no mobilā telefona. Mobilais telefons ir viens no svarīgākajiem rīkiem mūsu dzīvē, bez kura ir gandrīz neiespējami iedomāties mūsdienu dzīvi. Skolēni un studenti ir arī atraduši lielisku veidu, kā izmantot mobilos telefonus skolā un lielākā daļa no viņiem nekad tos neatstātu mājās. Mobilie telefoni nav slikti vai pat kaitīgi, kā daži pedagogi mēdz uzskatīt, tomēr lielākā problēma ir tā, ka daži tos izmanto nepareizu iemeslu dēļ. Tā kā lielākā daļa mobilo telefonu šobrīd ir savienoti ar internetu vai creditos rapidos online, tie tiek izmantoti savtīgiem nolūkiem, meklējot atbildes uz skolotāju jautājumiem, kas tomēr ietekmē gala rezultātus. Kādi tad ir lielākie plusi un mīnusi, izmantojot mobilos telefonus skolā? Un vai varētu teikt, ka patiešām tos vajadzētu aizliegt?

Mobilo telefonu pozitīvās īpašības skolā:

Viegla komunikācija – gan vecākiem, gan skolotājiem ir nepieciešams uzturēt kontaktus ar bērniem un skolēniem, un tieši mobilais telefons padara šo komunikāciju daudz vienkāršāku. Skolēni izmanto savus mobilos telefonus, lai piedalītos diskusijās, kas palīdz izzināt jebkādus jautājumus, saistītus ar izglītību. Ir vairāki forumi, kur jaunieši var izveidot diskusijas, kas ir cieši saistītas ar akadēmiskām zināšanām. Vairumā gadījumu skolēniem patīk izmantot tieši šādas sociālās vietnes, kur var palikt anonīmi, un uzdot savu jautājumu, nekā to darīt visas klases priekšā. Skolotāji var izmantot vienkāršākās teksta ziņas vai e-pastu un nosūtīt ziņojumu skolēnam uz mājām.

Drošības apsvērumi – tā kā mobilais telefons ir viegli un ērti pārvietojams, tas vienmēr var darboties kā līdzeklis, ar kuru paziņot ar avārijas situāciju, kā arī préstamos sin intereses. Katastrofas cilvēku dzīvē ir neizbēgamas, un vienmēr izjauc dienas ierasto kārtību. Bet, ja tev blakus ir mobilais telefons, var daudz vieglāk izkliedēt visas problēmas – sazinoties ar ātro palīdzību, vecākiem, vai cilvēkiem, kuri var palīdzēt.

Mobilie telefoni kā pētniecības instruments – studentiem, kas liek priekšmetus saistībā ar lauku darba pētījumiem, mobilais telefons ir svarīgs rīks, kas obligāti nepieciešams. Visi mūsdienu telefoni ir aprīkoti ar augstas kvalitātes kamerām, un datus pārsūtīt vairs ir tikai dažu sekunžu jautājums. Tāpat var izveidot dažādus pētniecības materiālus ar video veidošanu.

Mobilo telefonu negatīvās īpašības skolā:

Izklaidēšanās – kopš mobilajiem telefoniem arvien vairāk tiek izveidotas dažādas izklaides aplikācijas, skolēni cenšas tās visas arī izmēģināt. Daudzas no tām ir patiešām muļķīgas un novirza skolēnus no domāšanas un brīvais laiks tiek izmantots tīri sēžot pie telefona ekrāna. Jaunieši savas ikdienas gaitas ieraksta Twitterī, Facebookā, fotogrāfijas ievieto Instagramā, kur tādā veidā izklaidējas, aizmirstot par reālo pasauli. Šādas nepārtrauktās izklaidēšanās ar telefonu ietekmē jauniešu koncentrēšanās spējas klasē, kā arī novirza apkārtējo klases biedru uzmanību. Pazaudējot koncentrēšanās spējas, netiek veiksmīgi apgūta viela un gala eksāmenā ir slikti rezultāti.

Vieglāk krāpties pārbaudes darbos – skolēni ir ļoti viegli atklājuši, kā izmantot Google turpat no telefona un sameklēt visu nepieciešamo informāciju. Tāpat ar telefona palīdzību tiek fotografēta svarīga informācija, kura tiek izmantota eksāmena laikā. Pat tāda rīka kā kalkulatora izmantošanā tiek pielietots telefons, lai atvieglotu pārbaudes darbu.

Nozagšanas iespējamība – lai gan visi vecāki cer, ka tas nekad nenotiks, tomēr katru dienu pastāv iespējamība, ka bērns pārnāks mājās bez sava jaunā un dārgā mobilā telefona, kas ir prestamos personales. Tas var būt ne tikai nozagts, bet arī izkrist no kabatas un saplīst. Zagšana mūsdienās, diemžēl, ir ļoti populāra lieta, kuru ir ļoti grūti izskaust.